پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 181857
ايران سومين کشور توليدکننده گاز در دنيا
تاریخ انتشار : 1394/03/29 18:41:33
نمایش : 1287
مدير برنامه‌ريزي شرکت ملي گاز ايران گفت: هم اکنون با توليد سالانه ١٨٠ ميليارد مترمکعب گاز، رتبه سوم توليد گاز دنيا در اختيار کشور ايران است که اين رقم تا چهار سال آينده به ٤٠٠ ميليارد مترمکعب در سال خواهد رسيد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، شرکت ملي گاز ايران، مدير برنامه ريزي شرکت ملي گاز ايران گفت: طبق سند چشم انداز ١٤٠٤ کشور، صنعت گاز ايران با افزايش توليدات خود به دنبال نزديک شدن به عنوان دومين توليدکننده گاز دنيا است.

وي گفت: هم اکنون با توليد سالانه ١٨٠ ميليارد مترمکعب گاز، رتبه سوم توليد گاز دنيا در اختيار کشور ايران است که اين رقم تا چهار سال آينده به ٤٠٠ ميليارد مترمکعب در سال خواهد رسيد.

حسن تربتي همچنين از برنامه‌ريزي براي تبديل شدن به دومين توليد کننده گاز جهان خبر داد و افزود: هم اکنون فاصله زيادي با سومين توليدکننده گاز دنيا با حدود ٤٥٠ تا ٥٠٠ ميليارد مترمکعب داريم، اما طبق برنامه ريزي‌ها قرار است علاوه بر حفظ سطح توليد فعلي، با رشد ٧١ درصدي توليد به دومين توليدکننده گاز جهان نزديک شويم.

تربتي تاکيد کرد: طبق برنامه ريزيهاي انجام شده پيش بيني شده است تا چهار سال آينده، کشورمان ١٠ درصد از تجارت جهاني گاز و رتبه نخست فناوري منطقه را به خود اختصاص دهد.

مدير برنامه ريزي شرکت ملي گاز ايران، تصريح کرد: همچنين بر اساس افق ١٤٠٤، تا چهارسال آينده پوشش جمعيتي گازرساني کشور به ١٠٠ درصد رسيده و طول خطوط لوله کشور از ٣٦ هزار کيلومتر به ٤٥ هزار کيلومتر و تعداد ايستگاه هاي تقويت فشار از ٧٦ به ١٠٥ ايستگاه افزايش خواهد يافت.

تربتي يادآور شد: با توجه به استراتژي صنعت گاز کشور، تا چهار سال آينده به ٦٢,٥ ميليارد دلار سرمايه گذاري در صنعت گاز کشور نيازمنديم.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html